The 1 st Lima Dasar Business Forum between the Thai Chambers of Commerce of Narathiwat, Pattani, Satun, Songkhla, and Yala the province of the Kingdom of Thailand and Business Representative of Kedah, Kelantan,Penang, Perak, and Perlis, the states of Malaysia at JB Hat - Yai Hotel, Songkhla, Thailand.

Sharing Views and Experience on

1) Trade
2) Investment
3) Halal
4) Logistics
5) Tourism

Alhamdulillah, saya baru sahaja balik ke Malaysia tercinta selepas mengikut rombongan kerajaan negeri bagi menjadi delegasi Malaysia ke satu persidangan ekonomi yang telah selamat dijayakan di wliayah Songkhla, Thailand dan dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri Thailand yang mewakili Perdana Menteri Thailand, Abhisit yang sedang sekarang menghadiri persidangan APEX di New York, USA.

Saya bertolak dari Kelantan pada 20 September 2010 dan balik ke Malaysia pada 24 September 2010. Satu pengalaman yang cukup berharga bagi saya dalam menimba pengalaman untuk menjadi seorang businessman nanti, Insyaallah.

Antara kelebihan bila berada di sana selain dapat melancong dengan melawat beberapa tempat di sana, saya juga sempat menemui beberapa individu atau usahawan - usahawan berjaya dari Dewan Perniagaan Melayu Malaysia ( DPMM ) dan Dewan Usahawan Industri Desa ( DUID ) dengan berkongsi pengalaman dan ilmu - ilmu perniagaan daripada mereka dan memberi satu inspirasi baru kepada saya untuk komited dalam dunia perniagaan, Insyaallah

Comments (0)